velocipedryttaren.blogg.se

Om vad som händer i Velocipedryttarens liv.

Nu blev det långa promenader.

Publicerad 2015-11-29 12:18:43 i Allmänt,

Trots en seg turfomgång så lyckades jag klara av mitt mål att nå 100000poäng med en och en halv vecka kvar :-) Känner mig rätt nöjd med det och plockar lite bonus poäng under resten av omgången. Det är ofta som en turfrunda inte blir som man tänkt sig, i torsdags tänkte jag bara ta en kort promenad på fem zoner men så såg jag att Peek ägde alla zonerna i kvarteret. Lika bra att ta alla då tänkte jag och började gå, men det var skönt att gå och få tid att sortera tankar under tiden så jag tyckte att en liten längre runda skulle inte skada. Skiljebo, Talltorp och hemåt via Badelundaåsen och Anundshög blev en härlig runda, inte helt ensam i natten då en go vän höll ett öga på mig. Med bara en liten ficklampa med mig var jag glad för att det var en ljus natt, molnen var så ljusa att lampan fick ligga i fickan. Min tänkta 20 minuters promenad tog visst tre timmar :-)
Lördagen var bokad för att reka ett kommande turfevent, jag har sedan länge lovat att hjälpa till med att bygga zonerna och nu börjar det närma sig. Rakel är den som håller i eventet och vi skulle ut och gå för att se området som eventet ska vara i, hon är lika grundlig som vanligt och hade varit där för några dagar seden så jag fick en guidad tur runt i skogen. När vi bestämde tiden sa smhi mulet och 6grader varmt, nu var det regn. 5grader och blåste 12s/m :-( Men men, det finns regnkläder så vi bet ihop och gav oss ut och hamnade först mitt i en cykeltävling, det visade sig snart att den inte skulle störa vår promenad något. Vädret växlade och regnet kom och gick men var mest lite duggregn. Det var en bra skog för event med stor variation på terrängen. Hit kommer jag fler gånger bara för att få se och uppleva området på andra årstider också.
Avslutningen på dagen blev inte vad jag hade förväntat mig, Rakel skulle hämta upp sonen och sen skulle vi fika innan jag rullade hemåt. En busig sexåring såg till att sysselsätta oss med spel, lego, käringkånk och plankan, om träningsvärken kom av det eller allt skrattande vet jag inte men magmusklerna är sig inte lika idag. På vägen hem så blev det ett par stopp för några unika zoner för att snygga till siffrorna, 3200unika zoner nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela