velocipedryttaren.blogg.se

Om vad som händer i Velocipedryttarens liv.

Husbil

Publicerad 2016-03-24 07:47:59 i Allmänt,

Det blev en liten tjuvstart på husbils säsongen, den börjar ju som alla vet på skärtorsdagen ;-) Nu skulle dock lägenheten anfallas av hantverkare en dag och jag gjorde det enda rätt, fly!! En liten tur i närområdet fick det bli, inte mycket till planering då det viktiga var att inte vara i lägenheten. Det finns ju alltid lite unika turf zoner att plocka så bara ett ombyte och en bra bok var vad som behövdes ta med, lite mat fanns kvar i husbilen så jag skulle nog överleva. I sista stund byts målet från Frövi till Mariefred och jag rullar först mot Strängnäs där jag inte varit på två år och turfat, då var det kompisturf så jag tog bara varannan zon då. Jag tog inte med någon cykel för jag ville promenera och njuta av lugn och ro, Strängnäs brukar vara en rätt öde turfstad men nog skulle det dyka upp en turfare som blockade mig i en zon. Men vi stannade och pratade en stund innan vi skildes som vänner för att ta några zoner av varandra lite senare, jag gick vidare mot delar av stan jag aldrig sett innan och det är jag glad för då det var riktigt vackert.
Lite kyligt var det men så länge jag gick var det skönt men anden hade rätt i att halsduk var bra ;-) Lunch i husbilen och sen rullade jag vidare mot Mariefred, här har jag bara turfat i mörker innan så det skulle bli skoj att få se lite mer i dagsljus. Traskar iväg och plockar zonerna efter hand med det ser inte ut att finnas någon bra runda för att ta alla, en lång omväg för att komma till en av dom. Men när jag tar zonen före så börjar kugghjulen i skallen snurra rätt, ett elljusspår och det vet jag vart det börjar och då kommer jag på att jag vet en genväg till nästa zon. Här har jag varit på skallgång med MissingPeopel och ledde en grupp på 30 personer längs just den genvägen. Men skogen hade en överraskning :-) Här borde det finnas en zon tycker jag.
Alla vackra platser har inte en zon men denna platsen såg jag från en zon, ett kors uppe på berget lockade upp mig och det är jag tacksam för.
Fördelen med att ta en husbils tur i närområdet är att man kan få besök av vänner också, Rakel dök upp med nybakad scones till kvällsfikat men först åkte vi iväg till Ärla kyrkoruin och tittade. Ruiner och fornborgar gillar vi båda att besöka och hittar man en kyrkoruin så hittar man ofta också en runsten eller två och så blev denna gången också. Turf on :-)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-03-24 07:55:13

Det där korset vill jag veta var det finns 😊

Postat av: Velocipedryttaren

Publicerad 2016-03-24 07:59:49

När man står i zonen ÄppelHjort ser man korset uppe på berget.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela