velocipedryttaren.blogg.se

Om vad som händer i Velocipedryttarens liv.

Turfare inte som alla andra.

Publicerad 2015-12-27 21:24:50 i Allmänt,

Jag blir bjuden på middag en fredagskväll, en trevlig kväll och samtalet snurrar ofta runt turf. Klockan snurrar fortare än jag trodde och det börja bli dags att rulla hemåt, då kommer frågan "Ska vi turfa en runda? Jag vill bättra på min TvT på en surgubbe och du kan plocka zonerna av mig sen så han inte kan ta dom av mig och du vill väl bättra på TvT på mig?" Ja, ni förstår väl att det blev en promenad på en och halv timme i natten och jag kraschade på soffan till dagen efter. Söndag morgon, vad kan man göra då? Ja man kan ju ta en promenad och turfa lite, så strax före klockan sju gick jag ut. Planen var att gå till Björnön och gå milen där innan jag gick hem igen, men det var ju så tomt på turfare så jag tänkte att då kan jag passa på att gå via centrum för några takes på zoner som inte blivit lila ännu. Nu ligger ju inte centrum på vägen till Björnön men vad gör det? Det blev lite längre bara, satte Björnöbron som mål och känns det bra där går jag milen också annars vänder jag hemåt. Visst känndes det bra och jag gick vidare runt hela björnön och sedan vidare hemåt, med jämna mellanrum på hejade i chattar. Det kändes bra och till sist kom jag hem efter nästan sju timmar och 37km, 5km kvar till en maraton distans men det tar jag en annan gång. Julafton gav lite nya zoner i Västmanland som förväntat och jag hade redan planerat att ge mig ut i mellandagarna och dom så jag åter har tagit alla zoner i min hem region, alltid skoj med nya zoner och platser.
Röda Jorden har jag besökt tidigare men ändå ett trevligt besök, får nig komma tillbaka i sommar när dom håller ungen igång och gör järn av den röda jorden..
Vidare till Kopparverket som jag helt har missat tidigare, vinden var riktigt kall och besöket blev allt för kort. Alla dessa spår efter gruvor och metallframställning som finns är så fascinerande tycker jag, senare hamnade jag vid välbekanta Nya Lapphyttan också. Fagersta hade fått några nya zoner och en var verkligen inte lätt att ta, jag gillar inte larmade och tv övervakade platser så den zoner blev det felanmälan på. Hur jag tog den? Nja, vi säger väl att jag hyrde en helikopter och allt annat förnekar jag ;-) Sista zonerna blev enklare och åter igen har jag tagit alla zonerna i regionen. Funderade på hur många kyrkor och vattentorn jag har sett sedan jag började turfa.... det är många och dom blir bara fler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela