velocipedryttaren.blogg.se

Om vad som händer i Velocipedryttarens liv.

Unika jakten

Publicerad 2015-11-10 08:12:48 i Allmänt,

Under min unika jakt lovade jag Rakel en överraskning.
Rakel var lite besviken på att hon hade en zon kvar i Kungsör som låg på fel sida av bron som hon visste var avstängd, att hon inte hade koll på när bron skulle stängas av hade jag full koll på ;-)
Turf relaterat och gummibåten som jag använt tidigare blev hennes ledtrådar, högt tänkande letade hon efter vattenzoner som hon inte tagit tidigare men det fanns ju inga i närheten så jag sa att det är inte en gul zon heller. Det hjälpte inte så mycket men med lite fler ledtrådar kom hon fram till att jag är "fullständigt knäpp" och att hon ska ta den sista zonen i Kungsör. Men hon känner till platsen och det är rätt höga bryggor och hur skulle hon komma ner i båten?
"Det är lugnt, jag har handduk med mig"
"Näääää!!! Jag ska inte bada!!!"
"Tänkte mer om du hamnar i ån när du ska ner och upp ur båten"
"Hur långt är det över? Har du mätt?" (Vårt säkerhets rep är 80m långt)
"79m" Om blickar kunde döda hade jag inte skrivit detta nu ;-)
"Du skojar?"
"Nä" Jag har nog aldrig låtit mer säker i hela mitt liv :D
Sen fick jag höra allt om hur svårt det är att kliva i båten från en brygga och hur svår den är att ro med sina två olika åror, hur kallt vattnet är och en hel del andra skäl till varför hon inte vill ro över.
"Men jag får väl göra det ändå" kom det från en inte helt nöjd Rakel.
Just då svänger jag ut mot bron som ska vara avstängd och uppfälld men den är nere och trafik över den.
"Men...men.. är den bara avstängd ibland?"
"Det är imorgon dom stänger av den." Hörde ni något konstigt i luften i söndags eftermiddag var det mitt skratt och när Rakel väl fick tag på hakan hon tappade skrattade hon lika ljudligt.
Sen följde en stund där svordomar och skratt avlöste varande från Rakel, att jag inte fick en blåtira när vi klev ur bilen är bara för att hon är riktigt snäll även när man luras lite med henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela