velocipedryttaren.blogg.se

Om vad som händer i Velocipedryttarens liv.

Tunga dagar

Publicerad 2016-04-15 10:29:12 i Allmänt,

Det kommer perioder i mitt liv då det är extra tungt, värk och trötthet tar tag i mig och gör varje minut till en kamp. Sakta kommer det och tar över vardagen hur mycket jag än kämpar emot, jag ger all energi för att klara att jobba och kunna umgås lite med vänner men all annan tid är bara en dimma av värk och trötthet. Då gäller det att utnyttja varje liten stund jag kan för att få lite avkoppling och livsglädje. Ge sig ut så fort det finns en möjlighet, bara säga att det ska gå och göra vad jag bestämt mig för, nu blev det en liten utflykt till Åholmen. Denna lilla oas som Rakel visade mig tidigare. Direkt efter frukost satte jag mig i bilen och åkte iväg, när man svänger av vid skylten med kringlan rullar jag sakta mellan husen och ner mot parkeringen. Där är det en helt annorlunda natur när man stannar i utkanten av den lilla parken, höga gamla lövträd och så där lummigt som det är i Blekinges bokskogar.
Mitt tidigare besök här var lite kort och regnigt men nu är det en härlig vår dag och jag har gott om tid att se mig om i parken, stannar och tittar på kartan innan jag går iväg längs stigen. Genom alla torra löv börjar vårens blommor titta upp och det skimrar i både blått och vitt på marken, här är det lätt att trivas. Många platser har sina egna namn i parken och det gömmer sig även en falsk runsten här, fina stigar runt och genom parken så det är lätt att gå runt. Naturen överraskar ofta med sina fina färger, blommande Tibast var riktigt vackert i skogen. Vid bryggan blev jag sittande länge och bara njöt av att vara och lyssna på fågelkvitter, ljud och brus från vägarna sortera jag bort. Hur många varv jag gick runt Linnépaviljonen vet jag inte, den är som en lite pärla där uppe på kullen. Hit kommer jag att åka fler gånger för att njuta av naturen och hämta energi och livsglädje, en lite fin park som är så lätt att missa men gör inte det. Sväng av 56an och åk Nycklövägen mot Mellansundet så hittar ni skylten till Åholmen. På vägen hem blev det ett kort stopp vid Horn, jag gillar ju gamla gravhögar och fornborgar så en promenad vid gravhögarna kunde jag inte låta bli att ta. Gick jag bara tillräckligt länge så hittade jag vårens första två Backsippor som just vågat sig upp denna lite gråa vår dag, snart kommer det soligare dagar :-)

Kommentarer

Postat av: cissi

Publicerad 2016-04-16 14:56:43

Vad kul att ha hittat till din blogg! Jag kommer att titta in fler gånger :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela