velocipedryttaren.blogg.se

Om vad som händer i Velocipedryttarens liv.

Tillbaka till turf

Publicerad 2016-07-17 09:12:35 i Allmänt,

Vardagen efter fotrally börjar bli som vanligt igen fast inte riktigt.
Varit väldigt lite turf för det har varit så mycket annat att göra varje dag men nu kom jag igång lite, hade tänkt turfa på fredags kvällen när Rakel gått till jobbet men så blev det inte. Huvudvärk och stel i nacken fick mig att stanna inne och inte blev det mycket sömn heller, klev upp vid halv sex och gav mig ut på cyklen för att turfa innan Rakel slutade kl.7 Inte var jag pigg men bättre att turfa än att ligga och vända och vrida sig i sängen.
En slö dag hemma där inte mycket hände förren till kvällen, Rakel undrade om jag ville gå med henne till jobbet och det tyckte jag lät bra. Tog med cykel och tänkte att några zoner kan jag väl ta på hemvägen, Rakel plockadedom fem som ligger på vägen till jobbet. Lite andra turfare ute men ingen som störde mina första planer så bara att trampa på i så regnet som snart skulle upphöra. Nu kändes det skönt att trampa på, bara jag och zonerna. ...... nähä, för då kommer FiskeLasse som en raket och skippar minst tre zoner och är på väg mot min rutt. Okey, då är det zonrace. Vi säger väl att en Lasse vann. En trevlig pratstund innan vi drog vidare åt varsitt håll, turf när det är som bäst med andra ord.
Börjar vända hemåt och ser att jag klättrat i ligan till första plats i min grupp, det är skoj. Men jag hinner både få kronan och hamn på topp10 takes listan med 171z takes när jag avslutar min tre timmars runda. Kändes riktigt skönt att köra en bra turfrunda igen.
Turf on.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela