velocipedryttaren.blogg.se

Om vad som händer i Velocipedryttarens liv.

Livet är en dans

Publicerad 2017-06-11 09:49:13 i Allmänt,

Hon dansade in som en frisk fläkt i mitt liv, svischade förbi lite då och då. Jag tog notis om henne men det tog något år innan vi hamnade på samma dansbana och vi tog en vänskaplig dans, ett förtroende byggdes upp för varandra och vi dansade vidare på olika håll. Vänskapen började byggas upp och hon gav mig förtroende att ta hand om hennes ädlaste i livet några gånger, vi sågs oftare på dansgolvet och blev väldigt goa vänner. Vi dansade runt bland turfzoner och små äventyr, riktigt skoj hade vi tillsammans. Så en dag efter många många danser kom det som en käftsmäll.... en så otrolig saknad efter henne. Jag bjöd upp till en kärleksdans men fick ett vänligt men bestämt "nä, tack." så vi dansade vidare som vänner men jag satte på musiken till kärleksdansen några gånger utan något resultat och en dag stod jag på ett berg och kastade bort den skivan. Jag dansar heller med henne som en vän än att vänta på något som aldrig kommer. Två dagar senare blir det lite kaos hos mig när hon bjuder upp till dans och vill höra just den skivan jag kastat iväg.... Vi hittade en kärleksdans och gav oss ut i ett hav av rosenblad. Vi märkte efter ett tag att vi inte höll samma takt när vi dansade kärleksdansen, vi som dansade så bra som vänner klev helt plötsligt varandra på tårna och det gjorde ont. Vi stannade upp tittade på varandra och sa att visst ska vi klara av detta, men snart var tillbaka och klev på varandras tår. Vi stängde av musiken och letade fram en vänskaplig låt och helt plötsligt dansade vi så bra igen, så bra att vi inte ens märkt eller vet vem som la på en kärleksmelodi igen... Men återigen klev vi varandra på tårna och det gjorde så ont nu att vi slutade dansa och bara gick sida vid sida.... Så här kan vi inte ha det, vi dansar så bra som vänner så låt oss göra det och inget annat. Jag ser dig heller i en kärleksdans med någon annan än att jag kliver på dina tår igen för jag uppskattar vår vänskaps dans så mycket. Vi dansad ut på små äventyr bland turfzonerna igen och det känns så bra, nu dansar hon vidare i kärleksdans men inte med mig och det känns helt okey. Jag är ingen stor dansare och kan inte alla danser, jag håller mig till dom jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela