velocipedryttaren.blogg.se

Om vad som händer i Velocipedryttarens liv.

Revben

Publicerad 2017-06-20 10:09:42 i Allmänt,

För drygt ett och ett halvt år sedan snubblade jag över en sten och lyckades knäcka två revben, det är så där lagom skönt och tog ett bra tag innan det började kännas okey igen. Men bra blev det aldrig, till och från har jag haft lite små ont av dom men mest på en lite irritrande nivå och att jag inte kan sova på just den sidan.
Så var det dags igen....
Det har blåst ordentligt sista tiden och det ligger mycket ner blåsta grenar och pinna lite över allt, själv klart försöker man undvika dom när man cyklar. Men på väg ut från Björkzone hände det som inte ska hända, jag kör över en gren som brister och viker sig in i framhjulet. Det blev ett tvärt stopp och jag åker över styret eller rättare sagt får styer i magen, rätt på min för tillfället redan onda revben. Det blir någon form av volt och jag står på fötter och ser mobil och cykel ligga på backen, smärta i revbenen direkt är inte alls snäll. Känner efter och dom sitter ju iallafall som dom bör göra, plocka upp mobil (hel) och cykel som nu fått en framskärm i två delar men den går att fixa till så den sitter still och inte tar i däcket. Cyklar sakta hemåt och den första smärtan lägger sig och det går bra att cykla, tar dom sista zonerna och pratar med Peek i en av zonerna innan jag är hemma.
Väl hemma känns det att revbenen fick en ordentlig smäll, man rör sig lite försiktigt då det smärtar då. Men så farligt vara det inte och sova gick när jag tog ett par smärtstillande piller :-) Idag känns revben och det är en lite mer än bara irriterande smärta men det går att röra sig även om det känns lite extra ibland.
Turf on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela